Palivo Husqvarna XP® Power 2 XP 25L

výrobce:Husqvarna
katalogové číslo:
EAN:
dostupnost: Skladem
cena bez DPH:2 231 Kč

2 699 Kč

Dnešní benzin od pumpy musí obsahovat biosložku- líh. Líh v poměru v jakém se dnes má přidávat do benzinu nevyžaduje žádné zásadní úpravy motoru. Líh má nemilou vlastnost, váže na sebe vodu. Při dlouhodobém skladování benzin vodnatí. Ztrácí postupně své vlastnosti, také úplně jinak smrdí. Čtyřtaktní spalovací motor i takové zvodnatělé palivo dokáže spálit, za cenu špatného startování, nepravidelného chodu, vynechávání, nižšího výkonu, nadměrného kouření...

Dvoutaktní motor je mazán směsí benzinu a asi 2% dvoutaktního oleje (společnost Husqvarna pro své stroje oleje Husqvarna doporučuje míchat v poměru 1:50 což jsou 2%).

- Když je ale ve směsí benzin+líh, lihu nadměrné množství hrozí ztráta zásadní vlastnosti oleje- a sice, že se smísí s benzinem. Pokud je lihu v benzinu mnoho, olej se se směsí nesmísí- olej sedne na dno. Míchání kanystrem pomůže jen na pár vteřin.

- Další nepříjemnou vlastností lihu je, že při používání starého zvodnatělého benzinu hrozí u dvoutaktního stroje fatální poškození motoru. Protože se voda nasrážená ve směsi benzinu s lihem a olejem po zahřátí motoru začne odpařovat degraduje- potrhá olejový film na třecích plochách motoru. Mezi styčnými plochami se začne zvětšovat tření, vzrůstá teplota, dochází k nadměrnému opotřebení s pro motor fatálními následky. S pomocí vodní páry horkovodní tlakové čističe, umyjí olejem znečištěný motor mnohem účinněji než studenovodní při stejném objemu použité vody. Tady na olej působí stejný činitel- vysoká teplota+ voda. Po nastartování stroje se zpočátku zdá, že je vše v pořádku. Nic zvláštního se neděje. Studený motor nejede hned po spuštění tak hladce jako po zahřátí. Od zákazníků kterým se takto podařilo stroje zničit víme, že se tak stane asi po deseti- patnácti minutách práce. Přilévání dalšího oleje do staré směsi není řešením. Stroj zřejmě pojede, určitě nebude odevzdávat plný výkon, ale hlavně olejový film se tvoří jen v určité vrstvě, zbytek oleje je motorem vyplivnut do výfuku, kde se může hromadit- buď bude z výfuku vytékat, nebo může dojít k zneprůchodnění plynů výfukem.

- Dalším nemilou vlastností benzinu s lihem je zanášení kanálků karburátorů biosložkou, a oxidace stěn kanálků karburátoru. Při opakovaném vyschnoutí benzinu v karburátoru se odpaří těkavá část, ale nikdy ne všechno! Těžko se tomuto předchází, řešením může být vypouštění paliva z nádrže, nastartovat stroj a spálit tak palivo z karburátoru */

*/  karburátor je poměrně komplikovaná součástka vyrobena zpravidla ze slitiny hliníku ve které se mísí přesné množství paliva se vzduchem v závislosti na otáčkách motoru, polohy páčky plynu, zatížení motoru, má vliv na chod naprázdno, akceleraci, výkon a celkový chod motoru. Slouží k přesycení a snadnějšímu spuštění studeného stroje, ale u dvoutaktních motorů zahradní techniky má také funkci čerpání paliva z nádrže, to aby stroj mohl fungovat v nejrůznějších polohách.

Doporučujeme- shlédnout fotografie pořízené při servisu co biosložka v benzinu napáchá na karburátorech. Opravy závad způsobených špatným palivem je asi polovina z celkového počtu.

Aby se výše zmíněnému předešlo doporučujeme používat maximálně 30dní starý benzin namixovaný s kvalitním olejem předepsaným výrobcem Vašeho přístroje, nebo používejte alkylátové palivo Husqvarna XP® Power 2.

Alkylátový benzin je to syntetický produkt, který vzniká z čistých plynů uvolňujících se při rafinaci ropy.

Palivo Husqvarna XP® Power 2 je již namíchané dvoutaktní alkylátové palivo v originálním kanystru skladované s garantovanou životností 5let. V nádrži stroje se nedoporučuje jej nechávat déle než 1rok. Obsahuje v porovnáním s klasickým benzinem EN228 třetinu síry ppm (2,7 vs 10), zlomek aromatických uhlovodíků (0,45 vs 35%), zlomek karcinogenního benzenu (0,03 vs 1%), zlomek olefinů (0,3 vs 18%) a Ethanol vůbec (vs10%)

Husqvarna XP® Power 2 doporučujeme používat zejména ve strojích nepravidelně používaných- vlastníkům rodinných domů, vlastníkům zahrad a to do pil, plotostřihů, vyžínačů, křovinořezů, foukačů listí, dvoutaktních sněhových fréz a elektrocentrál. Je to výborná volba také k farmářské pile- pořeže fůra dřeva, spálí se pět, šest nádrž paliva, pak se pila na rok odstaví, třeba se jednou dvakrát mezitím použije.. Je to také výborné palivo pro dvoutaktní plotostřihy. Nepoužívají se pravidelně, spíš jen několikrát za sezonu. Zejména se při práci obsluha nenadýchá tolika nebezpečných plynů jako se směsí 2t benzinu od pumpy.

Negativem paliva Husqvarna XP® Power 2 je vyšší pořizovací cena. Ač by to bylo bezstarostnému provozu strojům prospěšné, pro vyšší pořizovací cenu zřejmě není reálné požívání alkylátového paliva každodenními uživateli.

Pokud se na firmě 25L kanystr spálí za jeden rok, dva, tři je to skvělá investice za bestarostnost v porovnání s cenou případného servisu, či nového stroje.

Vynikající je palivo Husqvarna XP® Power 2 pro hasiče. Musí mít neustále své stroje v pohotovosti a dopředu neví kdy stroj použijí.

Husqvarna XP® Power 2 je alkylátové palivo, smíchané s 2% špičkového oleje XP®, a formulované pro všechny výrobky společnosti Husqvarna. Výjimečná čistota a mazací schopnost zajišťují dlouhou životnost i při nejtěžších pracovních podmínkách a umožňují využití veškerého potenciálu vašeho stroje Husqvarna. Alkylátové palivo, smíchané s plně syntetickým, biologicky odbouratelným olejem znamená méně škodlivé výfukové plyny - ve srovnání s regulérním benzínem - a zdravější pracovní prostředí, a tím i vyšší produktivitu.Vlastnosti VEF - Verified Engine Formula. Verifikační program společnosti Husqvarna, který zajišťuje dlohodobou životnost motorů značky Husqvarna.

 

Palivo Aspen je vlastnostmi velice podobné palivo, v podstatě používá jen jiný 2t olej, proto jsme z něj použili porovnávací tabulky ve fotografiích. Palivo Aspen rovněž distribuujeme, je v prorvnání s Husqvarna XP Power 2 malinko dražší, ale dodavatel nám pružněji vykrývá dodání zboží v případě vyčerpání zásob. Husqvarna má závoz 3-4x za rok.

http://www.hobbyprofiorlova.cz/